НАУКОВО-МЕТОДИЧНА ПРОБЛЕМА ІАМЦ:
«Створення в єдиному освітньому просторі
міста умов для безперервного підвищення професійної компетентності педагогічних
працівників в ході реалізації Державних освітніх стандартів та модернізації
освітньої галузі»
НАУКОВО-МЕТОДИЧНА
ТЕМА РМЦ:
Управління
навчально-виховним процесом на засадах компетентністно – зорієнтованої
педагогіки
НАУКОВО-МЕТОДИЧНА
ТЕМА ГІМНАЗІЇ:
Розвиток критичного мислення
учнів як підґрунтя формування
спрямованості особистості на саморозвиток та соціальну активність
НАУКОВО-МЕТОДИЧНА
ТЕМА ШМО:
Створення
сприятливих умов під час навчально-виховного процесу для формування позитивної спрямованості особистості на
саморозвиток та соціальну активність.
(другий рік
роботи ШМО над темою)
ЗАВДАННЯ ШМО НА
2015-2016 н.р..
1.
Практичне впровадження методичної теми гімназії шляхом
розширення і впровадження новітніх технологій та впровадження нового державного
стандарту,
2.
Підвищення ефективності корекційної роботи з учнями за
результатами моніторингу шляхом запровадження технологій критичного мислення,
здоров’язберігаючих, дослідницьких та
інтерактивних технологій, а також розвитку навчально-методичного забезпечення
предметів природничого циклу .
3.
Підвищення
результативності роботи вчителів (особливо вчителів І та вищої категорії) зі
здібними та обдарованим учнями по всім предметам.
4.
Створення банку даних методичної роботи творчої групи з
розробки навчально-методичного забезпечення зі здібними та обдарованими учнями.
1. Пріоритетні
завдання методичної роботи в міській освітній системі
в 2015-2016 навчальному році:
§ спрямувати методичну роботу на удосконалення системи
національного виховання на засадах загальнолюдських, полікультурних,
громадянських, сімейних
цінностей, забезпечити
фізичний, морально-духовний, культурний розвиток дитини, формувати соціально зрілу творчу особистість, громадянина України;
§
оптимізувати систему підготовки педагогічних
працівників до своєчасного виявлення, соціальної підтримки та створення умов
для навчання і розвитку обдарованої молоді та виховання дітей, які потребують
соціальної допомоги та реабілітації;
§ сприяти
модернізації освітньої галузі шляхом впровадження в навчально-виховний процес
інноваційних освітніх технологій, у тому числі й інформаційно-комунікаційних,
та через методичний супровід реалізації завдань галузевих програм державного,
регіонального та міського рівнів, узагальнення і трансляції професійного
досвіду;
§ забезпечити
ефективне функціонування єдиного освітнього простору міста шляхом вдосконалення
форм, змісту підготовки та розвитку професійної компетентності педагогічних і
керівних кадрів до роботи в сучасних умовах;
§ забезпечити
впровадження в методичну роботу з педагогічними працівниками міста
андрагогічної моделі навчання, із активним використанням самостійних,
дистанційних, віртуальних форм роботи та організацією суб’єкт-суб’єктної
взаємодії у фахових методичних об’єднаннях;
§ здійснити
діагностичний та аналітичний супровід навчально-виховного процесу
загальноосвітніх, дошкільних та позашкільних навчальних закладів для вчасного
коригування та прийняття управлінських рішень щодо удосконалення їхньої
діяльності.
2. . Завдання роботи гімназії у 2015-2016 :
·
Удосконалення
освітнього процесу на основі формування
критичного мислення в учнів, що сприяє творчому співробітництву учня і вчителя,
та розвитку в учнів аналітичного підходу до будь якого матеріалу.
·
Організація
практичної діяльності вчителів та дієвої методичної допомоги по оволодінню
вчителями технологією критичного мислення.
·
Створення
умов для реалізація власної педагогічної ідеї через самоосвіту та творчість.
·
Сприяння створенню умов для
формування особистості учня - людини, що володіє духовним багатством,
готового до самовизначення в житті, здатного до праці і самостійності в різних
сферах через реалізацію під проектів
програми розвитку гімназії на 2014-2019 роки.
ЗАСІДАННЯ №1
вчителів природничо-естетичного циклу
кафедра «ЗДОРОВ´Я»
у 2015-2016 н.р.
Хто опанував нове,
плекаючи старе, той
може бути вчителем.
Конфуцій
Тема: Підготовка до нового навчального року
Мета: ознайомитись з основними результатами роботи ШМО за 2014-2-15 н.р.(показники рівня
навчальних досягнень учнів, коефіцієнт успішності як результат роботи вчителя,
ефективність профілів та методичної роботи
вчителя); ознайомитись з методичними рекомендаціями щодо особливостями
вивчення базових дисциплін у 2015-2016
н.р.; визначити основні завдання роботи ШМО на 2015-2016 н.р. у відповідності
до аналізу роботи за попередній рік та завдань роботи гімназії у 2015-2016 н.р.
Обладнання: слайди доповіді «Аналіз роботи ШМО», лист МОН України від 26.06.2015 р. № 1/9-305, лист МОН України від 10.08.2015 №
1/9-380, лист МОН від 04.09.2015 №1/9-422
План засідання:
№
|
Зміст питання
|
Відповідальний
|
1
|
Вступне слово керівника ШМО
|
Керівник ШМО
Чалова С.В.
|
2
|
Доповідь-презентація «Про результати діяльності ШМО за
2015-2016 н.р.»
|
Керівник ШМО
Чалова С.В.
|
3
|
Виступ «Про особливості вивчення природничих та
естетичних дисциплін у 2015-2016 н.р.»
(за матеріалами листів МОНУ від
26.06.2015 р. № 1/9-305, від 10.08.2015
№1/9 – 380, №1/9-422 від 04.09.2015)
|
Заступник
директора
Єфремова Т.М.
|
4
|
Практична частина: підготовка макету календарно-тематичного плану
вивчення предмету на І семестр 2015-2016 н.р.
|
Член ШМО
Суторміна О.М.
|
5
|
Планування роботи творчої групи в рамках ШМО по
розробці навчально-методичного забезпечення роботи зі здібними та
обдарованими учнями: розробка системи
навчальних завдань підвищеного рівня складності, творчого, дослідницького
характеру з кожного предмета для
учнів 5,6, 7-8 класів; розробка
заходів (конспектів позакласних заходів, банку педагогічних технологій,
методів та прийомів), спрямованих на спрямованих на розвиток мотивації до
вивчення предметів, готовності вирішувати завдання підвищеної складності форм
з кожного предмета для учнів 5,6,7-8 класів
|
Керівник творчої групи
Суторміна О.М.
|
6
|
Розподіл доручень між членами ШМО
|
Члени ШМО
|
Завдання для самостійного виконання між засіданнями:
1.Скорегувати список здібних та обдарованих учнів, які
готуються до інтелектуальних змагань у 2015-2016 н.р. (з урахуванням вибувших
та прибувших учнів.
2.Підготувати пропозиції до завдань для шкільного етапу учнівських олімпіад (до 25.09.2015)
3.Підготувати до представлення опрацьовану літературу з
теми самоосвіти (для вчителів, які знаходяться на теоретичному етапі роботи над
темою самоосвіти)
4.Визначити нові (відкореговані, розширені) теми
самоосвіти (для вчителів, які пройшли атестацію у 2014-2015 н.р.)
5.Підготовка завдань підвищеного рівня складності,
творчого, дослідницького характеру з
кожного предмета, а також завдань для розвитку мотивації до вивчення предмета
для учнів 5,6, 7-8 класів (для членів
творчої групи)
ЗАСІДАННЯ №2
вчителів природничо-естетичного циклу кафедра «ЗДОРОВ´Я»
у 2015-2016 н.р.
Не судіть про здібності
За легкістю засвоєння.
Успішніше
Й далі йде той, хто невтомно
Долає себе і перешкоди.
Любов до пізнання – ось головне
мірило
Антуан де Сент-Екзюпері
Тема:
Мотивація та часткова диференціація навчального процесу як підґрунтя підготовки
учнів до успішного складання ЗНО та участі у інтелектуальних змаганнях.
Мета: активізувати роботу по створенню завдань для часткової
диференціації та мотивації навчального процесу.
Обладнання:
матеріали роботи творчої групи в рамках ШМО, звіт про
шкільні олімпіади
План засідання:
№
|
Зміст питання
|
Відповідальний
|
1
|
Теоретична частина: Стратегії
навчання академічно обдарованих дітей:
прискорення, поглиблення, збагачення. проблематизація |
Член ШМО
Суторміна О.М.
|
2
|
Практична
частина: добір
завдань для Мотивація та часткова
диференціація навчального процесу (робота в парах) |
Всі члени ШМО
|
3
|
Про результати стартових контрольних робіт
|
Заступник директора
Єфремова Т.М.
|
4
|
Про результати шкільного етапу учнівських олімпіад та
підготовку до районного етапу |
Заступник директора
Єфремова Т.М.
|
5
|
Про реалізацію рішень педради «Удосконалення системи
діяльності педагогів у контексті роботи над методичною темою» |
Керівник ШМО
Чалова С.В.
|
Завдання для самостійного виконання між засіданнями:
1.
Продовжити накопичення
навчальних завдань (конспектів позакласних заходів, банку педагогічних
технологій, методів та прийомів), спрямованих на спрямованих на розвиток мотивації до вивчення
предметів, готовності вирішувати завдання підвищеної складності форм з кожного
предмета для учнів 5-6,7-8 класів та системи
навчальних завдань підвищеного
рівня складності, творчого, дослідницького характеру з кожного предмета для учнів 5-6,7-8 класів.
2.
Продовжити систематичну роботи
по підготовці учнів до районних учнівських олімпіад
3. Переглянути та оновити Програми роботи над своєю методичною темою
4. Продовжити реалізацію індивідуальних корекційних програм роботи з учнями,
які знизили р.н.д. за результатами стартового контролю
5. Підготувати фрагмент уроку з використанням технології критичного мислення
(для організації ділової гри на наступному засіданні)
ЗАСІДАННЯ №3
вчителів природничо-естетичного циклу кафедра
«ЗДОРОВ´Я»
Найбільша розкіш –
це насолода розуміння.
Леонардо да Вінчі
Тема: Застосування технологій критичного мислення на уроках
циклу предметів: хімії, екології, біології та основ здоров´я.
Мета: обмін досвідом
між вчителями ШМО з питання впровадження прийомів та методів критичного
мислення; конструювання фрагментів уроків
за технологією критичного мислення
Обладнання: презентація «Технологія критичного мислення», фрагменти уроків, календарні плани
вчителів (для вибору теми)
План засідання:
№
|
Зміст питання
|
Відповідальний
|
1
|
Вступне слово керівника ШМО (план засідання)
|
Керівник ШМО
Чалова С.В.
|
2
|
Актуалізація знань: «Технологія критичного мислення»
(презентація)
|
Член ШМО
Лук’янова Д.О.
|
3
|
Практична частина: ділова гра використання методів актуалізації
(осмислення, рефлексії) знань на уроках біології.
|
Член ШМО
Суторміна О.М.
|
4
|
Творчі портрети (звіти) вчителів, які атестуються
|
?
|
5
|
Результати районного етапу олімпіад та конкурсів
|
Керівник ШМО
Чалова С.В.
|
6
|
Ефективність
корекційної діяльності в рамках ШМО. Про результати рубіжного етапу моніторингу
функціонування профільних класів. Складання
корекційних програм ШМО за результатами рубіжних контрольних робіт у
профільних класах
|
Заступник
директора
Єфремова Т.М.
|
7
|
Психологічні особливості проведення колекційної роботи
з учнями, які знизили р.н.д. (консультація)
|
Психолог
Макарова Л.Т.
|
8
|
Про реалізацію рішення педради «Ресурсна забезпечення
навчальних кабінетів в умовах підготовки до ЗНО та реалізації Державних освітніх стандартів
|
Заступник
директора
Єфремова Т.М
|
Завдання для самостійного виконання між засіданнями:
1.
Розробити конспект
уроку за технологією критичного мислення.
2.
Накопичувати банк
фрагментів уроків, дидактичних матеріалів, методів та прийомів навчання з
впровадження технології критичного мислення.
3.
Скласти
індивідуальні корекційні програми роботи з учнями, які знизили р.н.д. за
результатами І семестру 2015-2016 н.р.(до 20.01.2016)
4.
Скласти план роботи
з учнями, які готуються до інтелектуальних змагань у 2016-2017н.р. (до 01.02.2016р.)
ЗАСІДАННЯ № 4
вчителів природничо-естетичного
циклу кафедра «ЗДОРОВ´Я»
Тема: Особливості викладання циклу естетичних наук в умовах
виконання завдань держстандарту.
Мета: визначити
напрямки і можливості підвищення рівня підготовленості учнів на уроках
естетичного циклу в умовах впровадження держстандарту.
Обладнання: презентація «Виконання держстандарту - запорука якісної
освіти», періодичні видання, фрагменти уроків, дидактичні розробки.
План засідання:
№
|
Зміст питання
|
Відповідальний
|
1
|
Вступне слово керівника ШМО (план засідання)
|
Керівник ШМО
Чалова С.В.
|
2
|
Держстандарт як запорука якісної освіти.
|
Член ШМО
Ліберман О.О.
Кравчук І.П.
|
3
|
Розвиток творчих здібностей учнів на уроках трудового
навчання та музичного мистецтва.
|
Члени ШМО
Гвозденко В.О.
Панченко Н.І.
|
4
|
Практична частина: «вернісаж педагогічних
сюжетів» з питання організації повторення та систематизації знань
|
Всі члени ШМО
|
5
|
Палітра педагогічного досвіду. Обговорення результатів
роботи вчителів, які атестуються
|
Керівник ШМО
Чалова С.В.
|
6
|
Практична частина: представлення досвіду роботи
вчителів зі здібними та обдарованими учнями (результатами інтелектуальних
змагань у 2015-2016 н.р.)
|
Всі члени ШМО
|
7
|
Про результати участі учнів у обласних олімпіадах та
конкурсі МАН
|
Заступник
директора
Єфремова Т.М.
|
Завдання для самостійного виконання між засіданнями:
1.
Підготувати
індивідуальні звіти з методичної роботи вчителя.
2.
Заповнити діагностичну анкету .
3.
Опрацювати матеріали по виконанню держстандарту при викладанні природничо-естетичного
циклу.
4.
Підготувати матеріали щодо організації повторення і систематизації знань.
ЗАСІДАННЯ № 5
вчителів природничо-естетичного циклу кафедра
«ЗДОРОВ´Я»
Тема: Підсумки роботи ШМО за рік.
Мета: представити та обговорити основні результати роботи
вчителів – членів ШМО природничо-естетичного циклу кафедра «ЗДОРОВ´Я» за
2015-2016 н.р
Обладнання: індивідуальні звіти всіх
вчителів з методичної роботи, результати діагностики вчителів, звіт
про роботу творчих груп вчителів в рамках ШМО, дані моніторингу членів ШМО.
План засідання:
№
|
Зміст питання
|
Відповідальний
|
1
|
Панорама методичних перспектив. Основні результати
роботи ШМО за 2015-2016 н. рік. Результати індивідуальної діагностики.
Обговорення пропозицій щодо планування роботи ШМО на наступний навчальний
рік.
|
Керівник ШМО
Чалова С.В.
Члени ШМО
|
2
|
Про результати роботи творчої групи «Навчально-методичного
забезпечення роботи зі здібними та обдарованими учнями»
|
Керівник творчої групи
Суторміна О.М.
|
3
|
Ефективність
корекційної діяльності в рамках ШМО. Про результати підсумкового етапу моніторингу
функціонування профільних та звичайних класів .
|
Заступник директора
Єфремова Т.М.
|
4
|
Освітній орієнтир – аналіз виконання навчальних програм.
|
Заступник директора
Єфремова
Т.М.
|
План роботи творчої групи
вчителів ШМО «Здоров’я»
з питання створення, навчально-методичного забезпечення
роботи зі здібними та обдарованими учнями під час навчального процесу на
2015-2016 н.р.
Головна
мета діяльності на 2015-2016 н.р.:
добір та систематизація навчальних завдань, спрямованих на забезпечення роботи зі здібними та
обдарованими учнями, розробка системи
навчальних завдань підвищеного рівня складності, творчого,
дослідницького характеру з кожного
предмета для учнів 5,6, 7-8 класів;
розробка заходів (конспектів позакласних заходів, банку педагогічних
технологій, методів та прийомів), спрямованих на розвиток мотивації до вивчення
предметів, готовності вирішувати завдання підвищеної складності форм з кожного
предмета для учнів 5,6,7-8 класів
№
|
Зміст діяльності
|
Відповідальний
|
Термін
|
1
|
Добір та систематизація навчальних завдань, спрямованих на розвиток мотивації до вивчення предметів природничого
циклу для 5-8 класів.
|
Суторміна
О.М , Чалова С.В., Лук’янова Д.О.,
Єфремова Т.М.
Ліберман
О.О.
|
Листопад 2015
|
2
|
Добір та систематизація навчальних завдань, спрямованих на забезпечення роботи зі здібними та
обдарованими учнями.
|
Суторміна
О.М , Чалова С.В., Панченкор Н.І.
Гвозденко
В.О. Писарева І.І.
|
січень 2016
|
3
|
Добір та систематизація навчальних завдань, спрямованих на впровадження
держстандарту.
|
Суторміна
О.М , Чалова С.В., Ліберман О.О.
Кравчук
І.П.
|
Березень 2016
|
4
|
Добір та систематизація творчих,
нестандартних, дослідницьких завдань та проектів предметів
природничо-естетичного циклу для 5-8 класів.
|
Суторміна
О.М , Чалова С.В., Лук’янова Д.О., Зимокос С.О.
|
Квітень 2016
|
5
|
Оформлення
дібраних завдань для впровадження у
навчальний процес.
|
Суторміна
О.М , Чалова С.В., Зимокос С.О. Єфремова Т.М.
|
Травень 2016
|
Кожен вчитель готує матеріал відповідно до того предмету
який викладає та класу паралелі в якій працює.
Суторміна О.М – радник групи з питань вивчення біології.
Чалова С.В. – географія,екологія
Лук’янова Д.О. – хімія
Єфремова Т.М. – економіка
Зимокос С.О.- основи здоров´я
Кравчук І.П., Писарева І.І. – Вч.фіз.культури
Ліберман О.О., Гвозденко В.О. – вч. Труд.технологій
Немає коментарів:
Дописати коментар