Весна


четвер, 28 серпня 2014 р.

Перший урок "УКРАЇНА - ЄДИНА КРАЇНА"

                                                                                                    ЗАПОРІЗЬКА ГІМНАЗІЯ № 8
Учитель: Чалова С.В.
                                              І УРОК 2014-2015 н.р. 
«УКРАЇНА- ЄДИНА КРАЇНА»
Мета: - формувати в учнів знання про історію становлення України, її сьогодення,         формувати поняття єдності та цілісності України;
-          виховувати готовність бути повноцінними членами суспільства, які зможуть знайти шлях до стабільності, миру і злагоди в Україні;
-          розвивати почуття патріотизму та національної гордості.
Обладнання: карта України, вишиванки, слайд шоу і пісні про Україну, державні символи України.

ЕПГРАФ: «Благословенні ми життям, Козацький маєм хист і вдачу.
Під кольоровим вишиттям – Серця нескорені гарячі.»

І. ВСТУП:
Учитель.  Доброго ранку мої любі! Вітаю вас з першим вересня, радію зустрічі з вами. Бажаю щоб здійснення мрій, злагоди і миру в ваших родинах і у нашій країні. Нехай вам посміхається лагідне  сонце і дарує свою чистоту блакитне мирне небо України. Між небом та землею завжди є горизонт, але це тільки умовна лінія, що їх розділяє. А насправді  вони не роздільні як і наша земля. Справжній українець розуміє, що Карпати, Запоріжжя, Київ, Львів та Донецьк це все наша рідна, єдина , суверенна держава –Україна. І хоча багато історичних подій призводили до непорозумінь між заходом і сходом нашої країни, все ж таки ми українці до цього часу боронили свою Батьківщину. Сьогодні коли практично повстали брат проти брата, ми повинні бути непохитними патріотами і захищати єдність країни в котрій ми народилися. Ми повинні пам’ятати, що як би нам не гарно було десь за кордоном – силу дає нам своя рідна земля Україна.
Промені сонця: ( малюється сонце і учні заповнюють відповіді на його променях)
Як промені сонця ваші думки, використайте їх і доберіть те теплі слова які б хотіла почути наша ненька Україна у складний для неї час. Яка вона,чим славиться,чим багата? Нагадайте її символи, бо під час негараздів вона зовсім розгубилася і забула за що ми її цінуємо.
приклади на променях:
соняшник, калинова, щедра
квітуча, барвиста, співуча….
ІІ. Основна частина.
Учитель. Україна – це суверенна держава.  
Чому ми так говоримо? І чи ми хочемо її такою зберегти? Що робили наші пращури, щоб країна існувала? Згадаємо трохи історії.
1 Учень:
1. Кінець VIII – початок IX ст.. – утворення Київської держави (Київська Русь)
      2. 1187 р. – перша літописна згадка назви «Україна». Повість минулих літ.
3. 1648 – 1657 рр. – національно-визвольна війна під проводом Богдана Хмельницького.
    4. 1764 р. – ліквідація Катериною II гетьманства і утворення Другої Малоросійської колегії.      1775р. Указ Катерини ІІ про ліквідацію Зап.Січі.
5. 1783 р. – указ Катерини II про приєднання до Російської імперії Криму.
6. 1917 р. – створення Генерального Секретаріату на чолі з В. Винниченком – першого в XX ст.. українського уряду.
7. 7 листопада 1917 р. – проголошення III Універсалу, який передбачав створення Української Народної Республіки, яка мала перебувати у федеративних зв’язках з Росією.
8. 22 січня 1918 р. – прийняття IV Універсалу УЦР, який проголошував УНР самостійною, незалежною, вільною, суверенною державою українського народу.
9. 22 січня 1919 р. – Акт злуки УНР і ЗУНР.
10. 29 червня 1945 р. – підписано договір та протокол до нього про вихід Закарпатської України зі складу Чехословаччини та про її возз’єднання з Радянською Україною.
11. 1954 р. – входження Кримської області до складу УРСР.
12. 24 серпня 1991 р. – прийняття Верховною Радою УРСР Акта проголошення незалежності України.
2 Учень:                                                                   

П О С Т А Н О В А
                  ВЕРХОВНОЇ РАДИ УКРАЇНСЬКОЇ РСР
                                      Про проголошення незалежності України
     Верховна    Рада    Української   Радянської   Соціалістичної Республіки  п о с т а н о в л я є:
     Проголосити   24   серпня   1991   року   Україну  незалежною демократичною державою.
     З моменту  проголошення  незалежності  чинними  на  території України є тільки її,  закони,  постанови Уряду та інші акти законодавства республіки.
     1 грудня 1991 року провести  республіканський  референдум  на підтвердження акта проголошення незалежності.
 Голова Верховної Ради Української РСР                   Л.КРАВЧУК
 м. Київ, 24 серпня 1991 року
          N 1427-XII
А К Т
                ПРОГОЛОШЕННЯ НЕЗАЛЕЖНОСТІ УКРАЇНИ
     Виходячи із  смертельної  небезпеки,  яка  нависла  була  над Україною в зв'язку з державним переворотом в СРСР 19  серпня  1991 року,
     -  продовжуючи  тисячолітню   традицію   державотворення   на Україні,
     - виходячи з права на самовизначення, передбаченого  Статутом ООН та іншими міжнародно-правовими документами,
     -  здійснюючи  Декларацію  про державний суверенітет України, Верховна  Рада  Української  Радянської  Соціалістичної Республіки урочисто
п р о г о л о ш у є
н е з а л е ж н і с т ь   У к р а ї н и  та створення  самостійної української держави - УКРАЇНИ.
     Територія України є неподільною і недоторканною.
     Віднині   на   території   України  мають  чинність  виключно  Конституція і закони України.
     Цей акт набирає чинності з моменту його схвалення.
                                             ВЕРХОВНА РАДА УКРАЇНИ
     24 серпня 1991 року

3 Учень:
13. 1995 р. – Україна стала членом Ради Європи.
14. 1997 р. – підписання «Договору про дружбу, співробітництво і партнерство між Україною і Російською Федерацією».
15. 2013- 2014 рік, «Майдан», «Анексія Криму», АТО в Донеьку і Луганську.
На прикінці 10 класу ми обговорювали питання міжнародного співробітництва України і кожен висловив свою думку, минуло літо і мені цікаво чи змінили ви свою думку? Якою повинна бути наша держава і в якому напрямку нам крокувати далі?
Учитель:
- Яка мета була в українців з давніх давен?
- Як ви розумієте термін «Малоросія»? Чи згодні ви, на таку назву для нашої держави?
- Дде був від початку Крим? Чому забажала його Російська імперія?
- Що дала незалежність Україні?
- Чи вигідний Україні європейський напрямок розвитку?
- Як ви думаєте, це випадковість чи закономірність, що Західна Україна приєдналася до Радянської України?
      - Як на вашу думку нам відновити дружні відносини з Росією?
У будь якому разі щоб не відбувалося ми повинні бути патріотами і боронити свою незалежність. А як ви розумієте слово «ПАТРІОТ»?
ПАТРІОТ (привітність, активність, терплячість, радість, ініціативність, обов’язковість, творчість).
4 Учень:
Прийом « Зірка розуміння»( заповнюються промені зірки) учні називають.  Порядність і моральність, гордість за державу, єдність і цілісність, віра в свій народ,прагнення кращого, відкритість і прозорість, чесність і відвага.
Учитель. Про нашу країну багато легенд. Ось одна, що пояснює нашу назву «Україна».
Кажуть, коли представники народів прийшли до Бога, щоб визначитися, яку їм землю обирати і як її назвати, коли були призначені французам – Франція, німцям – Німеччина, і коли залишилося тільки двоє дівчат, глянув на них Всевишній і сказав: «Ви – євреї, жили в раю, у вас було все: і достаток, і мудрі пророки, але ви не вміли цього шанувати – то будете відтепер називатися країною Ізраїль, тобто вигнані з раю». Поглянув же на друге вбоге, але горде дівча, і сказав: «А ви – дуже працьовиті і мужні люди. Вам жити в раю і держава ваша називатиметься Україна. Але щоб справді бути такою країною, треба пройти через важкі випробування війнами і холодом, голодом і хворобами, стихіями і всілякими негараздами. Стояти на краю своїх можливостей. І боротися до останнього за свою свободу».
І, напевно, якраз ті випробування переживає зараз Україна.
16. Листопад – лютий 2014 р. – Революція гідності, Майдан.
17. 27 лютого 2014 р. – дії сепаратистів, захоплення будівля Верховної Ради Автономної Республіки Крим.
18. Сьогодні на Сході України йдуть військові дії. Сили АТО намагаються протистояти терористам. Більшість жителів Донецької та Луганської областей виїхали з зони АТО.
5 Учень:
Різкими зламами, лихими закрутами
Продирається доля крізь хащі.
Хай груди заквітнуть червоними рутами –
Не втратити честі своєї нізащо!

Там, де з рідними-милими,
Там, де зі своїми хорошими,
Власним розумом, власними силами
Щастя своє збудувати зможемо!

Свій на свого не здійме руку!
Брат на брата не скаже злого!
Прийме удар, піде на муку
Брат за брата, свій за свого.
( Хвилина мовчання за погиблими в АТО та на Майдані.)
Нажаль гинуть люди. Але боронити честь та гідність країни - обов’язок кожного громадянина. І ми повинні знати,  як це бути  громадянином  України .
( Роздати 9-ти учням, читають по черзі біля дошки)
Пам’ятка молодого громадянина України
1.   Де б ти не був, з ким би ти не зустрічався, щоб не робив – пам’ятай, що ти вільний громадянин вільної держави України. Для її зміцнення і розвитку повинен кожним своїм кроком, словом і поглядом сприяти злагоді, порозумінню і розквіту своєї землі й народу.
2.     У своєму повсякденному житті неухильно дотримуйся загальноприйнятих християнських заповідей, які складають основу духовності української нації.
3.     Повсякчас сприяй відродженню духовних цінностей народу, постійно набувай ґрунтовних знань зі своєї історії, культури, традицій.
4.     У себе та в своїх близьких постійно виховуй такі риси як патріотизм,         
чесність, мужність, терпимість до недоліків товариша, наполегливість у їх усуненні, що вестиме до зближення, об’єднання людей, розвитку почуття родинності.
5.     Чесно і добросовісно трудись на благо зміцнення державності України.
6.     Пам’ятай дні великих змагань за нашу соборність. Будь завжди готовим стати на захист цілісності української держави, її кордонів і народу, відчуй гордість від того, що ти є спадкоємцем боротьби за справу Володимирова тризуба і синьо-жовтого знамена.
7.     Засуджуй байдужість, зраду державних інтересів України.
8.     Завжди дбайливо стався до державного і приватного майна, охороняй екологічне середовище, раціонально використовуй природні ресурси.
9.     Серцем відчуй єдність з державою, яка про тебе піклується і яку ти зміцниш в майбутньому.
ІІІ. Підсумки:
ПАМЯТАЙТЕ: Україна – мирна держава, українці – толерантні, ввічливі люди, які з повагою ставляться до будь-якої нації, будь-якої мови, а тому на території нашої держави проживають росіяни, молдавани, поляки, гагаузи, вірмени й багато інших. Головне ми повинні бути єдиними. І на прикінці дарую вам невеличку віртуальну подорож по нашій славній Батьківщині. ( слайд шоу про Україну  ) 6 хв.

ЄДИНА УКРАЇНА
Нехай ніхто не половинить,
Твоїх земель не розтина,
Бо ти єдина, Україно,

Бо ти на всіх у нас одна.

пʼятницю, 15 серпня 2014 р.

ЗАЩИТИМ ЖЕЛЕЗНУЮ ДОРОГУ ОТ ДИВЕРСАНТОВ И ТЕРРОРИСТОВ!

1.   Что происходит сегодня на железной дороге?
Группы диверсантов и террористов при поддержке России проникают на нашу территорию, убивают мирных людей, обстреливают города, поселки и села, уже взорвано свыше 90 железнодорожных мостов и переездов, в том числе в Ореховском районе нашей области.
Под угрозой оказались все железные дороги Запорожской области!
1.      Как справиться с диверсантами и террористами?
Самое главное - быть бдительными. неравнодушными и ответственными, обращать внимание на все, что происходит на вокзалах, на станциях, возле железнодорожных сооружений и на путях.
2.      На что обращать внимание'
На незнакомых, подозрительных людей, которые отличаются от нас   манерой поведения, одеждой, говорят с акцентом, не ориентируются на местности.
На подозрительные предметы (портфели, сумки, коробки, свертки), оставленные без присмотра в залах ожидания, на путях, под мостами, вблизи семафоров, стрелок насыпей и т.д..
На незнакомые автомобили, которые долго стоят вблизи вокзалов, станций железнодорожных путей и других объектов.
Не берите у неизвестных лиц, свертки, посылки, чемоданы, любые другие предметы не соглашайтесь «постеречь вещи пять минут» - внутри могут быть ВЗРЬІВЧАТЫЕ  ВЕЩЕСТВА И ВЗРЬІВООПАСНЬІЕ ПРЕДМЕТЫ»!

3.      Как распознать взрывчатые вещества и взрывоопасные предметы?
Особый (специфический) запах, нехарактерный для окружающей   местности железной дороги.
         Шум, раздающийся из предмета, или  идущий из него дым.
Наличие на предмете средств связи или необычных деталей.
Растяжки из проволоки, прочной нитки, бечевки.
4.      Куда обращаться, если обнаружили  подозрительные неизвестные предметы?

Вызов спасателей    -      101
Вызов милиции               -        102

дежурный ж/д перевозок (круглосуточно)      (061)720-33-30
дежурный МВД    (круглосуточно)                   (061) 236-78-26
дежурный МЧС (круглосуточно)                      (061 ) 787-94-68
дежурный областного СБУ (круглосуточно)  (061 ) 764-46-58
дежурный центрального аппарата СБУ          (044) 226-32-32


весна

весна